Partnerskap, Headless och One-Stop-Shop!

Robert German, e-commerce expert
22 april 2021

En av våra styrkor är att vi är oberoende av plattformar och kan välja att vara partner med de bästa.

Storm Commerce, som är en modern e-handelsplattform, är en av de företag som vi har valt att blir partner med. Storm gjorde en kort intervju med oss där vi berättar mer om varför vi tänker headless-first och vad som gör oss unika.

Läs intervjun nedanför eller här: https://storm.io/sv/one-stop-shop-med-dizparc/

Hej Robert! Vill du berätta lite kort om din roll och bakgrund?

– Jag har arbetat med digital försäljning och e-handel i över tio år där jag både sålt e-handelslösningar och själv varit e-handlare. Närmast kommer jag från en svensk plattformsleverantör där jag var VD. Hösten 2020 slutade jag där för att bygga e-handelssatsningen hos dizparc i Växjö.

Kan du berätta om dizparc för oss?

– dizparc finns från norra till södra Sverige och vi tänker och agerar mycket lokalt. Vi kommer ur ett teknikfokus men har en bredd som gör att vi kan leverera både hårdvara och kundnära system som ERP, appar och e-handel. Vi ligger långt fram teknikmässigt och satsar mycket på att alltid ha välutbildade utvecklare som ligger i framkant.

– dizparc Växjö har tre ben, expertkonsulter, inhouse-projekt och kundnära system som e-handel är ett exempel på. En typisk kund för oss på e-handelssidan är en e-handlare som varit med ett tag men som sitter i en äldre plattform. Man har kommit rätt långt i sin tekniska mognadsgrad och vill vara framåtlutad i kommande e-handelssatsning. Då passar vi väldigt bra in och även Storm Commerce som plattform.

Vad är era främsta egenskaper?

– Vad som gör dizparc unikt är att vi har bredden att både t ex leverera en affärssystemsimplementation tillsammans med en integrerad e-handel så kunden får en one-stop-shop på riktigt. Projektledaren hos oss har koll på allt och man blir som kund inte bollad mellan olika leverantörer. Förutom det kan vi dessutom leverera datorn och annan hårdvara du behöver. På IT-sidan har vi väldigt stor bredd mot kund. Vi kan både prata ekonomiflöden i affärssystemet, kundresan i e-handel och affärsutveckling med våra kunder, för att ta ett par exempel. dizparc som helhet kan leverera väldigt mycket.

Varför bestämde ni er för att bli Solution Partner till Storm Commerce?

– Storm borgar för det vi vill leverera. Att vara i framkant, edgy. Inte som gamla monolit-system utan äkta headless och API first.

– Jag kommer själv från en plattformsleverantör innan jag började på Dizparc och har länge haft en vilja mot headless. I det arbetet upptäckte jag att det knappt finns någon som levererar headless på riktigt utan man pratar ofta om ett API på en liten del av systemet. Där sticker Storm ut. Det är headless på riktigt.

– Så vi och Storm delar viljan att kunna leverera moderna lösningar och där ni på Storm ligger väldigt långt fram.

Vad har ni för förväntningar på samarbetet?

– Mina förväntningar är att Storm som produktbolag har örat mot kund och vad kunden behöver för att lyckas. Att ni driver det ni är bäst på så att kunden är nöjd och glad. Att ni fortsätter vara missionärer i headless-tänket och ger oss information om det. Vad som är nytt och vad ni ser för framtid. Att vara experter på er del.

Vad är de största fördelarna med Storm Commerce e-handelsplattform som ni ser det?

– Förutom headless så gillar jag möjligheterna med Storms PIM. Speciellt inom B2B. Att man kan börja med Storm PIM och få en väldigt tydlig bild vad det kostar att ta sig till e-handel från det. Det finns också en stor fördel med att ni är ett svenskt bolag i Sverige. Det blir korta kontaktvägar. Som one-stop-shop kan vi inte ha sega processer.

Vad ger samarbetet för fördelar för kunder?

– Moderna system som är snabba och som ger mindre huvudvärk!


Nästa inlägg

Låter det intressant?

Kontakta oss om du söker en e-handelspartner som är expert på digitala affärer och tänker affärsutveckling först.

Snacka e-handel med Robert

Kontakta mig

Var vänlig fyll i ditt namn

Var vänlig fyll i din e-postadress.

Var vänlig fyll i ditt telefonnummer.

Se vår integritetspolicy för att se hur vi hanterar dina personuppgifter.
Vi använder oss av Google ReCaptcha.
Integritetspolicy | Google Privacy Policy | Google Terms of Service